Духовні традиції та практики Індонезії
На запрошення Кафедри філософії зі студентами другого курсу Факультету зв’язків з громадськістю і журналістики та Факультету міжнародних відносин Університету культури зустрілася випускниця University Catholic Soegiyapranata (м. Саманг, Центральна Ява), креативний асистент туристичної платформи Bali Bible, магістр міжнародних комунікацій, співробітник урядового офісу з питань європейської та євроатлантичної інтеграції (проект Європейського Союзу Association4U), перекладач, фотограф, мандрівниця, блогер Аліна Коваленко.
Представила молоді гостю завідувач Кафедри філософії, доктор педагогічних наук, доцент Катерина Михайлівна Кириленко: «Сьогодні маємо унікальну нагоду не лише заочно побувати в одному з найбільш популярних туристичних місць світу, але й почути цікаві спостереження від вашої колеги, яка тривалий час вивчала духовні традиції Індонезії та люб’язно погодилася нам з вами про них розповісти!».
Пані Аліна навчалася в Індонезії за стипендіальною програмою Дармасісваoc в 2017-2018 роках. Досвідом і цікавими спостереженнями про життя та культуру Індонезії, можливості поєднання роботи і навчання в цій країні вона цікаво розповіла студентам Університету культури.
В основі індонезійської моделі побудови суспільства лежать п’ять принципів «справедливості і процвітання», що мають назву Панча Сила: віра в єдиного Бога, справедлива та цивілізована гуманність, єдність країни, демократія, здійснення соціальної справедливості для всього народу Індонезії.
Єдиний Бог, в якого вірять у цій країні, – Sang Hyang Widi – постає в свідомості індонезійців як єдність трьох головних богів – Брахма, Вішну і Шива (Trimutri). Балійці визнають існування двох світів – видимого (sekala) та невидимого (niskala). Для відчуття свого зв’язку зі світом невидимим існують такі головні церемонії: народження, церемонія на честь відпадання пуповини, відзначення 6 місяців (отонан), появи перших зубів, підпилювання зубів (це символізує зречення людини від таких гріхів, як жадібність, похіть, злість, пияцтво, заздрість і самовпевненість), весілля, очищення перед початком навчання.
В країні існує п’ять офіційних релігій, і це є унікальною моделлю мирного співіснування людей різних вірувань на теренах однієї держави. Питаннями релігійного життя в країні займається Міністерство релігії. Прикладом релігійної толерантності та єдності у різноманітті є місто Салатига, в ньому проживає 30 різних етнічних груп і навіть діє два релігійні університети – Ісламський та Християнський.
Всесвітньо відомим місцем індонезійської релігійної різноманітності є територія puja mandala. Храмовий комплекс Пуджа Мандала включає у себе п’ять храмів різних релігій: це мусульманська мечеть, католицький храм, буддистський, протестантський та індуїстський храми. Коли відбувається церемонія в одному із храмів на честь святкування того чи іншого релігійного свята, інші храми беруть у цьому участь, хоч це святкування не є частиною їх релігійного культу. Згідно зі статистикою, 83,5 % населення сповідує місцевий різновид індуїзму, 13,3 % – мусульмани, християн 1,7 %, а буддистів 0,5 %.
Цікавими були розповіді мандрівниці про балійський календар, рік у якому становить 210 днів чи 6 місяців, кожен з яких триває 35 днів. Пані Аліна розповіла також студентам про головні релігійні свята Індонезії: Одолан, Галунган, Кунінган, Ньяпи (новий рік – день тиші), показала унікальні фото та відеозаписи цих подій, які мала унікальну нагоду відвідати, проживаючи в родині індонезійців. Туристи до участі в таких церемоніях не допускаються.
Розповідь отримала жваве обговорення в аудиторії, студенти цікавилися ставленням індонезійців до туристів, адаптацією до погодних і культурних особливостей регіону тощо. Далі обговорення та вже віртуальна подорож перемістилися в мережу Instagram, дописувачі на сторінці пані Аліни почали активно збільшуватися ще під час зустрічі.
Студенти, а також співробітники Університету культури є активними користувачами цього популярного сервісу!
Долучайтеся до сторінки Кафедри філософії в Instagram і ви! Світлини та короткі розповіді про події, які організовує кафедра, ви зможете переглядати одними з перших!
Автор тексту - Кириленко К.М.