Ексклюзивний підручник європейського зразка
Вийшов друком новий унікальний навчальний посібник з філософії європейського зразка, який написала та підготувала до друку завідувач кафедри філософії кандидат філософських наук, доцент Кириленко Катерина Михайлівна. Мультидисциплінарний навчальний посібник «Філософія: наука і культура» побудований таким чином, що текст у ньому подається візуально.
Мова йде не лише про схеми і таблиці, текстом на сторінках посібника є репродукції картин відомих художників, зображення творів мистецтва, портрети філософів та їх цитати, світлини книг тощо. Посібник є продовженням унікального проекту, що започаткований в університеті: розробки курсу лекцій у формі презентацій. Студенти, що вивчають курс філософії у такому форматі, можуть легко відновити лекційний матеріал на сторінках посібника, який у достатній кількості знаходиться в Науковій бібліотеці КНУКіМ (головний корпус університету, вул. Щорса, 36). До речі, на користувачів чекає зручна електронна версія посібника.
Матеріал підручника, а також сам курс лекцій з філософії побудований у контексті міждисциплінарного підходу до вивчення дисципліни, за якого філософія тієї чи іншої епохи постає як сплетіння культурно-мистецького пошуку окремої доби, а вивчення окремих філософських тем супроводжується їх висвітленням суміжними дисциплінами.
Такий міждисциплінарний підхід дозволяє забезпечити, як показує досвід, мультидисциплінарний підсилючий ефект.
Пропонуємо відгуки студентів, що працювали з посібником та вивчали курс філософії з мультимедійним супроводом.
Якщо викладач навчив своїх вихованців працювати із задоволенням, він гідний високих нагород.(Е. Хаббард)
Я сміливо можу сказати, що від курсу філософії була не просто задоволена, а по-справжньому в захваті. Слід зауважити, що філософія досить непроста дисципліна. Дуже легко заплутатися в надскладних термінах, іменах, течіях і т.д. Але водночас, на мою думку, філософія – вільна, адже не передбачає чітких правил і законів. Існує думка, яку можна розвивати до безмежності. Головне, щоб викладач мав демократичну позицію і надавав змогу студентові самостійно розмірковувати, аналізувати, доводити.
Курс лекцій Катерини Михайлівни Кириленко унікальний і особливий. Це не просто читання лекції, а спеціально розроблена мультимедійна презентація. Адже коли студент візуально сприймає інформацію, це набагато спрощує вивчення матеріалу. Кожна лекція починалася із представлення художника, його короткої біографії та праць. Від побаченої картини відразу виникає низка асоціацій, уявлень. Катерина Михайлівна дуже влучно підібрала художників, які образно розкривали філософські погляди. Протягом навчання ми ознайомилися з відомими майстрами, такими як С.Далі, Р.Магрітт,О.Ренуар, К.Моне та багато інших, і тепер легко можемо зорієнтуватися у філософських напрямах за допомогою асоціативного мислення. Ще однією цікавинкою презентацій є афоризми відомих філософів, письменників, істориків. Вислови одразу ж висвітлюють головну тему, ідею лекції або ж певної течії, думки. Головною перевагою мультимедійної концепції лекцій є перш за все візуальне сприйняття. Таблиці, графіки, малюнки систематизують великий обсяг інформації.
Надзвичайно цікавими і пізнавальними були домашні завдання. Одне з них – це пошук «кольору істини». Досі пам’ятаю захоплення цим завданням. По дорозі додому ми з подругою бурхливо обговорювали свої бачення і почуття. На парі кожен студент приніс свій «колір істини», і завдяки ліберальному ставленню викладача всі вільно розкрили свій внутрішній світ та погляди. Ще одне завдання – «літера філософії». Надзвичайно цікаво слухати одногрупників, адже у кожного свої асоціації, роздуми, і тому поступово з потоку склався цілий алфавіт.
Коли звичайні лекції з ініціативи викладача доповнюються різними презентаціями, картинами, додатковим матеріалом – курс предмету стає набагато цікавішим. Катерина Михайлівна розробила власну концепцію викладання та віднайшла свій стиль, тому філософія і викликає у студентів великий інтерес і жагу до знань.
Євгенія Шульга , ТБР-12
Сьогодні українське суспільство переживає надзвичайно динамічні, складні трансформаційні процеси. Даний феномен є комплексним і багаторівневим. Він виявляється в явних і прихованих формах, про що свідчить всеосяжність, з якою зміни зачепили соціальну свідомість. Кожна окремо взята особистість має власну позицію відносно Революції Гідності і всіх подій, які її супроводжують донині, але, напевно, немає жодного, хто залишився байдужим. Відповідно, будь-хто намагається, в дусі пізнавальної жаги людського розуму, усвідомити для себе – що саме відбувається навколо. Кожен намагається, по-своєму, філософувати. Відтак, на мою думку, людині просто необхідно шукати методологічне підґрунтя для своїх роздумів. А особливо – студентам, які є наймобільнішою, відкритою до нового і готовою до реформ верствою суспільства. В цьому контексті я знайшов новий навчальний посібник Катерини Кириленко «Філософія: наука і культура» – корисним джерелом інформації для тих, хто прагне зрозуміти точку зору іншого або підкріпити теоретично власний вектор думки.
Форма: Посібник, зшитий у формі блокноту, є компактним для переміщення і зручним у використанні.
Структура: Матеріал посібника поданий у формі презентації і являє собою стислий виклад основної інформації, яка підкріплюється візуальним рядом – світлинами, малюнками, схемами, що забезпечує швидкість пошуку необхідної інформації та ефективне її засвоєння.
Посібник поділений на тематичні розділи, які мають власне стильове оформлення, що дозволяє зручно орієнтуватися у матеріалі.
Контент: У посібнику подаються відомості про:
- філософію, як науку в цілому;
- про історію філософії, виокремлюючи та змальовуючи особливості Західної та Східної філософії;
- робиться нарис сучасної Західної філософії;
- окремо звертається увага на українську філософську думку;
- розглядається проблематика людини – її буття та співіснування із навколишнім світом;
- висвітлюється теорія пізнання.
Наприкінці, у формі таблиці подаються висновки до всього матеріалу посібника, що дозволяє підсумувати та закріпити знання у зручному форматі.
Ознайомившись із посібником, мені сподобалась його лаконічність і ємність, вдало підібраний асоціативний ряд та цитування представників різних напрямів філософської думки. В даній роботі свіжо і доступно подається базис філософії, який може послугувати доброю платформою особистісного розвитку та філософського пізнання у процесі навчання.
Дмитро Шихалієв, МВ-32
Книга «Філософія: наука і культура» – це подорож у світ філософії, починаючи від мислителів Стародавньої Греції і аж до філософів сучасності, від тлумачення терміну до філософських афоризмів. Ця книга є помічником не тільки для студентів, а й знахідкою для кожної людини, котра цікавиться філософією.
Для оформлення обкладинки доречно використаний колаж, зроблений із фотокарток людей з різних куточків світу. Посібник складається із тринадцяти невеличких розділів. Кожен розділ особливий по-різному, має свою стилістику оформлення. Особливість цієї книги полягає в тому, що більшість інформації подається у схемах, таблицях, і це дає змогу студентам швидко запам’ятати найголовніше. Також кожну тему доповнює гарний ілюстративний матеріал, де можна познайомитися не тільки з видатними філософами, художниками, творцями, а й побачити їхні роботи. На сторінках цієї книги ми можемо також зустріти багато цікавих висловів, думок, афоризмів видатних митців. Кожен розділ – це як окрема цікава історія з чудовим оформленням.
Автор книги Катерина Михайлівна Кириленко досконало знає матеріал для викладання філософії, і вміє піднести, оформити і розказати так матеріал, як неймовірну історію. Цей посібник сучасного викладання предмету філософія. Я вважаю, що ця чудова книга не тільки студентів зацікавить, а й кожну людину. Бажаю, щоб кожен студент познайомився з цією цікавою, гарною, яскравою, актуальною, універсальною книгою. Я впевнена, така знахідка нікого не залишить байдужим.
Каспрова Софія, ДХМс-22
У кожній людині живе філософ. Чи-то професійний обов’язок, чи-то просто роздуми за чашкою чаю на кухні. Але «філософами» не народжуються. Діти не замислюються над багатьма речами, що відбуваються навколо. Вони просто живуть, сміються, плачуть з причини і без. Вони так багато не знають ще, тому так добре сплять. А чим старшою стає людина, тим більше з’являється в неї запитань, тим більше вона починає розуміти і не розуміти водночас. І майже кожному завше потрібна допомога, щоб розібратися із цим зрозумілим нерозумінням. Найкращим рятівниками у цьому світі роздумів стають старші наставники: батьки, друзі, та, звісно, викладачі. Але ж не завжди вони є поруч. Не завжди можуть прийти на допомогу. Тому дуже сприяють формуванню – особливо молодого світогляду такі навчальні посібники як «Філософія: наука і культура» К.М. Кириленко. Він покликаний не лише навчити, а саме привнести трохи розуміння в світлі юні голови. Щоб зрозуміти цей дивний світ, іноді треба звертатися до його витоків, до основ, прийнятих часом, які є вдало методологічно закріплені в даному підручнику.
Перш за все, варто зазначити, що зміст та інформативне наповнення посібника є багатогранним та вдало поєднаним. Розглядаються різні філософські віхи, історія самої науки, течії, їх подібності та, найцікавіше, відмінності. В кожному тематичному розділі, на які поділений підручник, наведені приклади мистецьких витворів та цитати відомих філософів, що гармонійно доповнюють теоретичний матеріал.
Далі необхідно відзначити виключну та, певно, найголовнішу особливість підручника – його форму. Дана книга може бути як настільною, так і цілком кишеньковою з невеличкий філософський блокнот. До того ж, стиль, у якому він виконаний є дещо новим для сучасних підручників. Гортаючи сторінки, ніби переглядаєш комп’ютерну презентацію, але для цього не потрібна жодна додаткова програма або прилад. Така структура також сприяє кращому сприйняттю матеріалу, його розумінню та засвоєнню. Єдине, чого, як на мене, може не вистачати посібнику «Філософія: наука і культура» – це аудіокнижки з цікавими та вдалими коментарями автора.
Найбільш пізнавальними та корисними, особисто для мене, стали розділи про людське буття та соціальну філософію. Вони є найбільш близькі для будь-якої людини, яка шукає відповіді на питання, яких немає в жодному списку частих запитань.
Підручник підкуповує своєю зручністю, доступністю, лаконічністю та яскравістю. Певно, у кожної книги є своя атмосфера. Окрім інформаційної насиченості, посібник вносить певну легкість у свідомість читача. З такою книжкою хочеться не лише «зубрити» матеріал, а саме розбиратися в ньому. Ставити нові і нові запитання, шукати відповіді, пізнавати та охоплювати цей неосяжний світ.
Наталія Каташинська, МВ-32
Автор тексту: ПР-відділ КНУКіМ