«Історія педагогічної думки як джерело інноваційних ідей сучасності»
Кафедра філософії і педагогіки разом з аспірантами 1 року навчання спеціальностей «Дизайн», «Культурологія» та «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа» провели конференцію молодих науковців на тему «Історія педагогічної думки як джерело інноваційних ідей сучасності». Наукова конференція молодих вчених відбулася за активної підтримки та участі відділу аспірантури і докторантури КНУКіМ. Модератором заходу була доктор педагогічних наук, доцент, завідувач Кафедри філософії і педагогіки Катерина Михайлівна Кириленко.
На заході були присутні кандидат педагогічних наук, професор, завідувач відділу аспірантури і докторантури Людмила Павлівна Бойко, кандидат філософських наук, доцент Кафедри філософії і педагогіки Олена Вікторівна Кундеревич, методисти вищої категорії відділу аспірантури і докторантури Марія Андріївна Бондар та Вікторія Анатоліївна Зотова.
Захід відкрила Катерина Михайлівна Кириленко, яка привітала всіх присутніх та наголосила, що новітній педагогічний досвід та сучасні методики викладання мають своє коріння в працях класиків педагогічної думки як минулого, так і сьогодення. Знайомство з цим досвідом не лише сприяє розширенню кругозору науковця та формує теоретичне підґрунтя його педагогічної, та і наукової діяльності, але й є необхідною умовою для розвитку власної професійної та особистісної інноваційності. Тому вивчення сучасних методик викладання у закладах вищої освіти в межах опанування своєї освітньої програми здобувачами ступеня доктор філософії (PhD) супроводжується знайомством з наявним освітнім та навчальним досвідом та обговоренням можливостей його впровадження в практиці викладання дисциплін свого професійного спрямування.
Учасники конференції обговорили найяскравіші ідеї та концепції відомих педагогів і вчених минулого та сучасності, які використовуються в освітньому процесі й донині. Зокрема, в рамках роботи конференції її учасники мали можливість ознайомитися з такими цікавими доповідями, як:
- характеристика основних положень «Я-концепції» Карла Роджерса (доповідач – аспірантка 1 курсу спеціальності «Дизайн» Катерина Походенко);
- концепція соціального розвитку психіки та специфіка дитячого мислення Жана Піаже (доповідач – аспірантка 1 курсу спеціальності «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа» Марина Гресько);
- теорія множинного інтелекту Говарда Гарднера (доповідач – аспірантка 1 курсу спеціальності «Культурологія» Оксана Савенко);
- ідеї британського вченого Кена Робінсона, викладені у його відомих творах «Освіта проти таланту» та «Школа майбутнього» (доповідач – аспірантка 1 курсу спеціальності «Дизайн» Олександра Ільницька);
- педагогічні ідеї відомого психолога Льва Виготського (доповідач – аспірантка 1 курсу спеціальності «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа» Наталія Калюжна);
- дослідження та педагогічні практики українського радянського педагога Антона Макаренка, який розробляв теорію і методику виховання у колективі (доповідач – аспірант 1 курсу спеціальності «Дизайн» Віктор Ареф’єв);
- педагогічні ідеї відомого грузинського педагога та психолога Шалва Амонашвілі (доповідач – аспірантка 1 курсу спеціальності «Дизайн» Фабрісія Ахрарі).
Тема конференції була цікавою для аспірантів, як для майбутніх викладачів, та викликала жваве обговорення в аудиторії. Конференція відбулась у приємній атмосфері спілкування та обміну думками і стала інтелектуальним майданчиком для обговорення, розмірковування та розробки власних інноваційних методик навчання майбутніх викладачів.
Підсумовуючи результати роботи в межах конференції, кандидат філософських наук, доцент Кафедри філософії і педагогіки Олена Вікторівна Кундеревич відзначила високий рівень зацікавленості аспірантів у тематиці власних доповідей, наголосила на важливості створення таких комунікаційних майданчиків, яким стала проведена конференція, що надають можливість аспірантам не лише отримати нові знання та обмінятися думками, але й набути досвід публічного наукового виступу.
Автори тексту – Стратюк В. І., Кириленко К. М.