Інформаційні технології навчання
У викладанні курсу «Філософія» (викладачі – доктор педагогічних наук, професор, завідувач Кафедри філософії і педагогіки Катерина Михайлівна Кириленко та кандидат філософських наук, доцент Олеся Богданівна Бенюк) активно використовуються навчальні освітні платформи, зокрема ті, що дозволяють налагодити комунікацію зі студентами, сформувати у них комунікаційну компетентність та базові soft skills, залучити аудиторію до створення цікавого навчального контенту.
Студенти 2 курсу засвоюють навчальний матеріал з дисципліни із залученням платформ Mentimeter та Kahoot. Кожного заняття одна із студентських груп на потоці готує опитування з теми лекції. Група, що бере участь у підготовці опитування, відповідно до технології оберненого навчання, попередньо опрацьовує матеріал майбутньої лекції та консультується з викладачем щодо змісту майбутнього опитування. На лекції студенти потоку сканують QR-код і беруть участь в онлайн-голосуваннях.
Платформа Mentimeter дає можливість проводити анонімні голосування, що сприяє більш вільному висловленню студентами своєї позиції. Платформа Kahoot передбачає авторизацію студента, тому голосування, які проводяться, дають можливість визначити переможців, які отримають від кафедри корисні призи – навчальні посібники «Історія філософії».
На лекціях студенти з’ясовували: до східної чи західної традиції філософування тяжіє Україна, яка – східна чи західна філософія – цікавить аудиторію більше, яка релігія вплинула на становлення європейської філософії доби Середньовіччя, вгадували філософів за портретами тощо.
Такі залучення викладачами кафедри онлайн-платформ до навчального процесу здійснюються не вперше. Кафедра філософії і педагогіки спільно з Науковою бібліотекою проводили онлайн-вікторини «Чи знаєте ви філософію?», присвячену Всесвітньому дню філософії та «Чи знаєте ви Шевченка?» до 205-річниці з дня народження Тараса Григоровича Шевченка. Досвід роботи з освітніми платформами та впровадження інформаційних технологій навчання стали предметом наукових публікацій викладачів кафедри, що підготовлені та подані до наукових фахових видань України.
2021-2022 навчальний рік для студентів 1 та 2 курсу розпочався в аудиторіях університету. Але досвід дистанційної освіти, накопичений викладачами кафедри за попередні роки, допоміг урізноманітнити навчальний процес та збагатити новими змістами гасло кафедри – «Вчитися цікаво».