Війні молодої науки - не спинити!
7 квітня колектив кафедри та здобувачі вищої освіти ступеня «доктор філософії» провели наукову конференцію на тему: «Традиції та новації в педагогіці».
Після розпочатого 24 лютого повномасштабного вторгнення росії в Україну та запровадження в Україні воєнного стану, навчання в університеті було призупинено на кілька тижнів та відновлено з 1 квітня. Наукова діяльність як викладачів кафедри, так і молодих науковців КНУКіМ, з якими плідно співпрацює наш науково-педагогічний колектив, у цей непростий, але вкрай відповідальний час не припинялася.
Особливої ваги нині набуває активізація наукових студій, а також їх переорієнтація на вивчення нагальних проблем сьогодення, на дослідження світоглядного підґрунтя цивілізаційного протистояння, передова якого – територія України, українська культура, духовний зріз української ідентичності.
На науковій конференції, що відбулася дистанційно на платформі Google Meet, молоді вчені спілкувалися з актуальних питань сьогодення в контексті наукових проблем, розробці яких присвячені їх дисертаційні дослідження, обговорювали важливість поновлення навчального процесу у воєнний час, вивчали досвід організації наукових досліджень та проведення навчальних занять у закладах освіти в час війни.
Організатор конференції, завідувач кафедри, доктор педагогічних наук, професор Катерина Кириленко розповіла присутнім про особливості організації навчального процесу та проведення наукових досліджень в Україні в період Другої Світової війни, проаналізувала досвід роботи закладів вищої освіти в умовах воєнного стану, висвітлила різні точки зору, присутні в науковій та навчальній літературі, на проведення наукових досліджень у той час.
Свої напрацювання молоді науковці репрезентували через призму актуальності тих чи інших аспектів в контексті воєнного часу та загострення російсько-Української війни.
Активними учасниками обговорення стали аспіранти першого року навчання: Олександр Кравчук, Тетяна Кунц, Євгеній Чумак, Марія Макаренко, Ірина Заспа, Тетяна Михайлова та інші.
Олександр Кравчук зробив доповідь на тему: «Педагогічні принципи Михайла Кречка у процесі підготовки студентів-хормейстерів: методичний аспект», – розповів про досвід роботи відомого українського композитора та хорового диригента. Він відзначив важливість звернення до національної традиції та мови, які були життєвим кредо відомого митця, актуальність покликання на його педагогічну практику в сучасній культурно-мистецькій освіті. Зокрема, було зазначено, що метод «перспективи творчого втілення», який сповідував М. Кречко як викладач, має великий дидактичний ефект і нині.
Ірина Заспа розповіла про появу та наукову розробку поняття «емоційний інтелект», представила цікаву та інформативну доповідь на тему: «Розвиток емоційного інтелекту інструментами педагогіки», яка супроводжувалася попередньо підготовленою презентацією.
В процесі обговорення Тетяна Михайлова зазначила актуальність розвитку у молодого покоління також критичного мислення та спрямування роботи педагога в різних навчальних закладах в цьому напрямку.
Не менш цікавими та актуальними були і інші доповіді, підготовлені молодими дослідниками: «Традиція співпраці викладачів з музейними установами» (Катерина Костюченко), «Традиційні та інноваційні практичні заняття у сучасному закладі вищої освіти» (Тетяна Кунц ), «Сучасні іноваційні знання, як короткий шлях до подолання блокади інформаційного шуму» (Тетяна Михайлова).
Комунікація та гуртування наукової спільноти, особливо в час війни, є вкрай важливими для розвитку академічного потенціалу дослідників, примноження і появи нових наукових студій.
Автор тексту - Кириленко К. М.