Конкурс інноваційних проектів
На Факультеті магістерської підготовки в рамках вивчення дисципліни «Культура і наука» кандидат філософських наук, доцент, завідувач Кафедри філософії Кириленко Катерина Михайлівна зорганізувала серед студентів-магістрів конкурс інноваційних проектів.
На початку навчального року студенти обирали тему, над розробкою якої працювали протягом навчального семестру. Так утворилися групи інноваційних проектів. До їх складу увійшли студенти різних напрямків магістерської підготовки. Це дозволило об’єднати зусилля, знання та вміння широкого кола магістрів з різною базовою фаховою підготовкою. В одній проектній групі працювали майбутні економісти, юристи, міжнародники, видавці, піарники, документознавці, держуправлінці.
Терміном «інновація» нині широко користуються в різних галузях. Започаткував це поняття ще на початку XX ст. американський та австрійський вчений Йозеф Шумпетер, який під інновацією розумів не просто нововведення, а ще й відкриття нових можливостей. Ці нові можливості, а також шляхи їх реалізації шукали магістри КНУКіМ.
Важливою складовою будь-якої інновації є інвенція – ідея, яка після свого опрацювання стане інновацією, вона складає суть певного нововведення. Тому студенти не просто обирали готові теми для розробки, з можливістю їх вдосконалення та трансформування, але й пропонували на конкурс проекти, які були втіленням власних ідей.
У сучасному постіндустріальному суспільстві, згідно з хвильовою теорією Елвіна Тоффлера, головним засобом виробництва стають наукові знання та інформація. В цій сфері зайнято 55-75% працездатного населення.
В рамках програми курсу «Культура і наука» студенти ознайомилися з такими поняттями, як інновація, інноваційна діяльність, інноваційна культура, інноваційний проект. Молодь засвоїла, що будь-яка інновація передбачає наявність проекту як комплексу документів з її розробки та впровадження.
Тож інноваційний проект – це система взаємопов’язаних цілей та засобів їх досягнення. Його метою є забезпечення ефективного вирішення конкретної науково-технічної чи технологічної проблеми. Він обов’язково має містити у собі наступні структурні елементи: визначені цілі та задачі; комплекс конкретних досліджень і розробок чи функціонально-виконавчу структуру; економічне і ресурсне обґрунтування; організаційно-економічну складову. Завданням проекту є пошук успішної бізнес-ідеї, її розвиток, впровадження та тиражування інноваційної продукції.
Студенти презентували свої ідеї, розповіли про шляхи їх реалізації, про використані в роботі теоретичні, технічні та матеріальні ресурси, окреслили можливості втілення, а також – практичної реалізації власних проектів.
Роботу груп інноваційного проекту на конкурсі оцінювали викладачі кафедри філософії Кириленко Катерина Михайлівна та Бенюк Олеся Богданівна. Групи, чиї роботи конкурсна комісія оцінила як найкращі, отримали смачні призи.
Приз за перше місце отримала проектна група, до складу якої входили студенти спеціальності «Документознавство та інформаційна діяльність»: Євгенія Борщенко, Ганна Дубина, Світлана Іванова, Юлія Мовчан, Надія Пархоменко, Яна Писанка та Ольга Підвальнюк. Тема їх інноваційного проекту: «EL-books (список електронних бібліотек з посиланням на їх електронні адреси, з короткою анотацією їх специфікації)». Ознайомитися з проектом, а також скористатися корисними практичними розробками студентів можна за електронним посиланням: http://elektronni-biblioteki.webnode.com.ua. Розроблений студентами сайт знаходиться у відкритому доступі в Інтернеті, де можна висловити свої думки щодо проектної роботи та залишити пропозиції з удосконалення.
Друге місце посіла проектна група зі студентів-магістрів спеціальності «Правознавство». Це Аліна Василець, Тетяна Гончарук, Алла Маліцька, Валерія Паназдир, Людмила Печкар, Артем Полторацький та Андрій Проц, який здійснював технічне забезпечення проекту. Вони працювали над темою: «Інтерактивна карта найрейтинговіших розважальних центрів Києва». Попередньо КНУКіМівці провели власне соціологічне опитування серед студентів та викладачів вишу на предмет встановлення рейтингу торгівельно-розважальних центрів столиці. Їхній доробок також знаходиться у відкритому доступі. З нього можна отримати інформацію, що зацікавить не лише студентів, а й широкий загал: http://www.scribblemaps.com/maps/view/TOPTRCKYIV/TOPTRC
На завершення свого виступу на конкурсі інноваційних проектів студенти підготували цікаве відео про найбільший розважальний центр світу, продемонструвавши цим перспективи розвитку торгівельно-розважальної сфери.
На третьому місці опинилась команда студентів різних кафедр Факультету магістерської підготовки. Це і студенти-міжнародники, і майбутні видавці, і соціологи, і майбутні ІТ-фахівці: Людмила Петльована, Вікторія Стратюк, Артем Заєць, Лілія Галицька, Інна Єкімова, Юлія Різванова та Павло Вознюк. Їхня робота стосувалася створення релігійної карти світу як навчального проекту для студентів та зацікавленої аудиторії.
Незабаром ці та інші проектні роботи студентів будуть розміщені на сайті університету.
Навчатися у КНУКіМ цікаво! Це навчання – з перспективою майбутньої роботи та з постійним пошуком нових творчих ідей!
Автор тексту: Кириленко К.М.